Majte poruke koleso plné inšpirácií, vďaka ktorému sa nápady neutopia

Majte poruke koleso plné inšpirácií, vďaka ktorému sa nápady neutopia
26. júla 2019 Patrik Boďo

Grafik. Kreatívna bytosť, ktorá sa snaží vytvoriť príťažlivé logo, úderný reklamný vizuál, vizuál novučičkej webovej stránky či indentitu značky. Vráťme sa ale na začiatok prvej vety. Grafik je ľudská „bytosť“ (a stále ňou bude), ktorá hlavne v začiatkoch potrebuje odpichnúť. Ste jednou z nich? Pri štartovaní sa vám teda nasledujúce odseky môžu ešte náramne hodiť.

Farbičky vymeňte za poriadne farby

Nápady. Tie vedia grafikov neraz potrápiť. Niekomu vyhovuje prechádzka na čerstvom vzduchu, iným zas celodňové skicovanie a hľadanie optimálnych riešení. Niektorí web dizajnéri možno strávia na internete hodiny aby našli prvky, ktoré pospájajú do unikátneho dizajnu. Ak si teda neviete rady, resp. patríte ku grafickým zelenáčom, začnite pekne po poriadku.

Základom každého úspešného dizajnu sú farby. Kvalitné logo by síce malo fungovať aj v čiernobielej variante, no žiaden propagačný print alebo online web sa bez citlivo vybranej farebnej palety nezaobíde. Výber farieb tak môže byť alfou a omegou celého projekt. Na webe Color Hunt na vás čakajú pestrofarebné šablónky s vopred generovanými farbami, z ktorých si môžete zladiť svoju vlastnú paletu.

Za peníze v Praze dům

O tom, či je dôležitejší vhodný návrh farieb, alebo citlivý výber kvalitných fotografií, by zdatní grafici vedeli polemizovať donekonečna. Ak môže stránka disponovať originálnymi fotkami danej spoločnosti, niet o čom. Čo ale vtedy, keď si obrázky musí grafik zháňať sám? Zohnať šikovné fotečky je dnes hračka. Pozor si treba dávať jedine na autorské práva. Za fotobanky s najbohatšou škálou kvalitných fotografií, ktoré sú úplne zadarmo, treba považovať Pixabay či Pexels.

Na druhej strane, drvivá väčšina tých neúspešnejších projektov s „free“ fotkami nepracuje. A okrem toho, ak potrebujete fotografie na veľký formát, bez zaplatených fotiek sa zrejme nezaobídete. Nebojte sa investovať do obrázkov z profesionálnych fotobánk typu Shutterstock a iStock, ktoré ponúkajú nepreberné množstvo rôznych tém či motívov.

Texty by mali zaujímať aj grafika

Vhodne zvolená kombinácia farieb, ktorá lemuje štýlové fotografie. Hmmm… Na to sa už dá dívať. Avšak pozor. Zmariť pochvalu, no hlavne zárobok, môže nevhodne zvolený typ písma. Vyberajte preto obozretne a riaďte sa heslom: „v jednoduchosti je krása!“ Ak potrebujete nejaké tie fontíky, ktoré sa budú dobre vynímať online, navštívte klasický Google Fonts. Nebojte sa ale preskúmať taje Dafont, kde môžete vyberať fonty podľa tém, a to bez jediného groša v kapse. O čosi znamenitejšie fonty ponúka webstránka Myfonts, za ktoré si už ale musíte priplatiť.

Menej dôležitým prvkom vášho projektu sa môžu javiť ikony. Podceniť ich však netreba! Krásne vám predelia dlhočizné texty napísané klientom či preháňajúcim copywriterom, pričom dodajú grafike potrebnú štruktúru aj poriadok. No a keď nepotrebujete kreovať nejakú brutálne originálnu ikonku, postačia vám aj tie zo stránok Material či Flaticon.

Objavte ďalšie vychytávky

Ešte nikdy a nikde sa nenarodil hotový grafik, resp. sme o takomto prípade u nás v Bajane zatiaľ nepočuli. Chce to more času za Photoshopom či iným nástrojom. Okrem toho, bez prelúskania rôznych (už vytvorených) vizuálov si žiaden začínajúci grafik nenájde ten svoj štýl. Navyše, mrknúť na tvorbu niekoho iného môže byť hlavne vo fáze „temnoty“ kľúčovým momentom na nakopnutie sa. Na to skvelo poslúži platforma Behance, ktorá pracuje s veľmi inteligentným algoritmom. Vyhľadáva „čerstvé“ práce, navyše si ich môžete filtrovať podľa rôznych kategórií a veselo nasávať kreativitu. Jedným očkom by ste poškuľovať mali aj po Awwards, The Best Designs, Site Inspire či Web Creme.

Na záver si prejdime pár doplnkových stránok, ktoré sa vám môžu pri nejakom projekte hodiť. Začnime textúrami, ktoré síce nájdete aj na Pixabay, no viac „profi“ ich ponúka CG textures. Čo patterny? Tie špičkové hľadajte na Subtle Patterns. Napríklad s toolom WhatTheFont! sa vám už viac nestane, že nebudete vedieť o aký font ide. Keď budete v časovej tiesni, resp. na pokraji zrútenia, pričom čo najrýchlejšie sa bude od vás žiadať Facebookový post, zachráni vás Canva. Pinterest, kde je inšpirácií či infografík požehnane, snáď už ani netreba pripomínať. Pre fajnšmekrov tu ešte máme web s názvom Gridzzly, kde si môžete vytvoriť vlastný štvorčekový papier, ktorý si viete následne vytlačiť. Keď už budete mať niečo zostrojené (nie na štvorčekovom papieri, samozrejme) a potrebujete to posunúť ďalej, spoľahnite sa na Avocode, čo je skvelý softvér pre uľahčenie spolupráce medzi vývojármi a dizajnérmi.

Aj pre mňa vo fáze, kedy som skúsenosti skôr naberala, ako rozdávala, bola inšpirácia nevyhnutnosťou. No a keďže ešte stále nemám „veci v oku“ ako starší a skúsenejší harcovníci, pomocou mi neraz bývajú weby, o ktorých som dnes napísala. Bez väčšiny z nich by som si to ani len nevedela predstaviť. Popritom sa vždy držím hesla: „Pokiaľ nie ste pripravený byť zlými, nikdy neprídete s ničím originálnym.” A čo vy?

Zdroj: startitup.sk, webandgo.sk
Foto: istockphoto.com, pantone.com