Pitvanie sociálnych sietí, časť 7. Google+. Slabí v číslach, najsilnejší v SEO!

Pitvanie sociálnych sietí, časť 7. Google+. Slabí v číslach, najsilnejší v SEO!
4. februára 2017 Radoslav Findura

Google+. Slabí v číslach, najsilnejší v SEO!

Momentálne čítate už siedmu časť nášho seriálu o tom, ktoré sociálne siete sú vhodné pre konkrétnych online marketérov a ktorým by sa mali radšej strániť. A i keď je sedmička šťastné číslo, o šťastí rozoberanej sociálnej sieti tejto časti možno horlivo polemizovať. Je ňou síce dieťa samotného Google, teda Google+, no žeby sa jednalo o platformu s nejakými závratnými číslami svojich užívateľov, tvrdiť nemôžeme. Na druhej strane, ani zatracovať ju nemožno. No veď, čítajte a uvidíte.

 

Neúspech nahradil (ne)úspech?

Poďme pekne po poriadku. Tak ako každá ľudská bytosť na tomto svete si musí medzi sebou navzájom niečo dokazovať a predbiehať sa, tak to platí aj vo vodách s divokými sociálnymi sieťami. A keďže samotný velikán Google sa tomuto boju dlhú dobu len prizeral, začal vyvíjať svoje sociálne siete. Po nerozvážnych projektoch ako Orkut, Reader, Wave či Buzz, ktoré možno označiť za „faux pas“, prišiel na rad už o čosi atraktívnejší koncept. V Google im na to stačilo jednoduché „+“.

Google vs. Facebook

Keď už tak všetci radi porovnávame, poďme sa pohrať trochu s číslami. Priemerný používateľ strávi na Google+ mesačne iba 7 minút, zatiaľ čo milovaný Fejzbučik sa môže chvastať hodinami. Presnejšie tam užívateľ strávi za mesiac 6 hodín. Ďalej. Google+ má iba 170 miliónov užívateľov a Facebook cez 900 miliónov. Google+ má… STOP! Aby to Google predýchal, musíme porovnávanie čím skôr zastaviť. A na druhej strane, dá sa to vôbec porovnávať? Keď ešte Google+ neexistoval, Facebook mal na svojom konte už 500 miliónov užívateľov, pričom trhová hodnota siahala na hodnotu 14 miliárd dolárov.

Pre „plusko“ sú čísla vzduchom

Mladej sociálnej službe je veľmi často podsúvané, že je priamou konkurenciou Zuckerbergovej siete a na základe toho sa porovnávajú spomínané a ďalšie podobné parametre. Google však celú situáciu vidí trochu inak a na základe jeho argumentov sa to zatiaľ skutočne nedá porovnať. Najdôležitejším meradlom je pre Google to, ako dlho sú ľudia pripojení s ich účtom k akejkoľvek službe, ktorá je napojená na Plus. Sieť že vraj ani nemá byť ďalšou konkurenciou pre Facebook, ale akousi sociálnou vrstvou nad službami Googlu, ktoré vďaka tomuto spojeniu môžu byť lepšie, múdrejšie a presnejšie.

Na čo vlastne slúži a aké má výhody?

Kecáme a kecáme, no na čo môže marketérom Google+ slúžiť, sme ešte stále nenapísali. Sociálna sieť je dnes predovšetkým systémom, ktorý spája ľudí na základe ich záujmov, vášní (fotografovanie, hudba, príroda, technológie a pod.) či profesie. Práve v týchto komunitách máte zadefinované cieľové skupiny a vašich nových potenciálnych zákazníkov. Ďalej vie Google+ ponúknuť:

  • Neobmedzený počet znakov v príspevku
  • Prepojenosť s ďalšími službami Google
  • Možnosť jednoduchého formátovania, úpravy príspevkov a komentárov
  • Sociálne kruhy
  • Možnosť hlasového aj video hovoru s viacerými užívateľmi naraz
  • Výhody ďalej rozpitváva Ján Andrejko z Visibility v článku SEM!

V SEO nemá konkurenciu!

Ak predsa budeme porovnávať Google+ s ostatnými sociálnymi sieťami, nájdeme jednu zásadnú a asi najdôležitejšie výhodu oproti iným a to, že aktivity na ňom vykonávané majú okamžitý efekt na výsledky vyhľadávania. Toto je tá najväčšia výhoda, ktorú už nemožno prehliadnuť. Aj preto Google+ zásadným spôsobom zmenil celý svet SEO! A to je už čo povedať. Každý webový marketér teda potrebuje svoju vlastnú stratégiu aj na Google+, nielen iných sieťach. Pokiaľ ju mať nebude, rýchlo, veľmi rýchlo ho iní hráči odsotia z kola von.