Pitvanie sociálnych sietí, časť 1. Pinterest alias budúcnosť na nástenke

Pitvanie sociálnych sietí, časť 1. Pinterest alias budúcnosť na nástenke
15. augusta 2017 Radoslav Findura

Pinterest alias budúcnosť na nástenke

Doba, kedy boli sociálne médiá považované za stratu času, je dávno preč. Všeobecné informácie o užitočnosti a význame sociálnych žralokov i malých rybiek sme na našom blogu popísali už dosť. Základy už máte v malíčku, preto na rad prichádza seriál o desiatich najpoužívanejších sociálnych sieťach, ktoré si dopodrobna premeriame odhora dole, zľava i sprava, zvonka aj zvnútra. Scenár sme narežírovali od najmenej, až po najviac používané médium. Ako prvého adepta sme si na paškál prizvali Pinterest, ktorý v sociálnom svete za posledné obdobie zaznamenal nevídaný progres.

Prehľad, šmrnc, atraktivita

Iste aj vaša izba alebo pracovná kancelária oplýva rôznymi nástenkami, na ktoré pravidelne zapichujete farebné lístočky s dôležitými udalosťami, povinnosťami či informáciami. Sem tam sa na nich objaví fotečka s vašimi najbližšími alebo pohľadnica z poslednej dovolenky. Alebo sa mýlime a práve v tejto chvíli vás premohol záchvat smiechu? Vysmievate sa nám určite za to, že už dávno na úložisko najdôležitejších vecí využívate svoj mobil či laptop. Áno, práve rôzne aplikácie v nich nám dokážu výrazne zefektívniť, sprehľadniť a zjednodušiť uponáhľanú prácu. Niektorých však po čase aj to začalo nudiť a tak prelomový zlom na seba nenechal dlho čakať. Jeden krásny slnečný deň v roku 2010 sa totiž Ben Silbermann a Evan Sharp rozhodli suchý zoznam dôležitých vecí odprezentovať v podobe atraktívnej nástenky s názvom Pinterest.

Ľuďom ukazuje možnosti, o ktorých doteraz netušili

Keď si názov Pinterest rozmeníme na drobné, dostaneme významy „pin“, čo znamená kolík, zopnúť, pripnúť, a „interest“, čiže záujem, dôležitosť a vplyv. Ide o virtuálnu nástenku, na ktorú sa pripínajú obrázky obľúbených vecí, ktoré vás oslovujú či zaujímajú alebo ktoré by ste si chceli kúpiť. Vašu nástenku navyše môžu pozerať nielen všetci priatelia, ale aj cudzí ľudia, pričom váš obrázok môžu pripichnúť k sebe na nástenku. Drvivá väčšina užívateľov používa sieť pre svoju osobnú potrebu, ako virtuálny zásobník inšpirácie a nápadov pre svoj ďalší rozvoj. No a v tom je ten kardinálny rozdiel medzi Pinterestom a ostatnými sociálnymi médiami. Zatiaľ čo Facebook prezentuje minulosť a Twitter zas súčasnosť, Pinterest triedi vaše túžby a sny, pričom je schopný identifikovať, čo by ste si mohli kúpiť v budúcnosti.

Najrýchlejšie rastúca webová služba!

Vizuálna sociálna sieť, kde ľudia tvoria a delia sa o svoje fotografie receptov, účesov, oblečenia, umenia, cestovania, áut a hocičoho iného, čo majú v telefónoch či počítačoch, stihla za enormne krátky čas prekročiť hranicu 100 mil. užívateľov. Tí stihli zatiaľ vytvoriť viac ako 800 mil. násteniek, na ktorých sa nachádza vyše 30 mld. pinov. Viac ako 90 % ľudí si ich prezerá cez mobily, z ktorých sú až 80 % ženského pohlavia. Dnes má Pinterest viac ako 400 zamestnancov, pričom v roku 2012 ich bolo iba 20. Produktový šéf projektu Tim kendall dokonca odvážne tvrdí, že Pinterest predbehne v mnohých marketingových prípadoch aj gigantický Facebook! (zdroj: Forbes) Zhrňme si teda výhody sociálnej siete s ikonkou s okrúhlym P do piatich bodov:

  • Najrýchlejšie rastúca sociálna sieť
  • Najlepší vizuálny nástroj
  • Množstvo marketingových a SEO benefitov
  • Najväčšie množstvo inšpirácie
  • Najjednoduchšie šírenie medzi sebou

Ako na každej sociálnej sieti, aj na Pintereste sa firmy snažia pracovať hlavne so svojou značkou. Chcú o sebe dať vedieť, budovať okolo seba komunitu svojich priaznivcov a samozrejme zvyšovať záujem o svoj produkt. Zapamätajte si, že hlavným predpokladom úspechu pomocou Pinterestu je dostatočná zásoba vizuálne zaujímavého materiálu. Tak teda nabrúste si spinky a hor sa na nástenku!