Tradičná reklama, ako sme ju poznali pár rokov dozadu, prestáva pomaly, ale isto, fungovať. Kvalita médií čoraz viac upadá a ani zďaleka si neplní svoju primárnu rolu. No a najhoršie na tom je, že súbežne s týmto nepriaznivým trendom stúpa počet ľudí, zákazníkov či podnikateľov, ktorým sa čoraz viacej zväčšujú hladné žalúdky po kvalitnom a originálnom zdroji informácií. Prečo? Pretože „internet“! Jeho nástup a sociálnych sietí v ňom, prevrátil komunikáciu nielen medzi firmami a spotrebiteľmi, ale medzi všetkými pozemšťanmi, totálne naruby. No a ako teda najefektívnejšie osloviť širokú škálu zvedavých ľudí? Jedine kvalitným content marketingom!
Content bol king, je king a bude king
V roku 4200 p. n .l. spatrila vôbec po prvýkrát svetlo sveta prvá informačná správa v podobe šiestich spôsobov, ako správne použiť oštep pri love medveďa, ktorá bola pravekými ľuďmi vyrytá do jaskynnej skaly. S prvým časopisom prišiel najznámejší „traktorista“ John Deer, ktorý v roku 1895 začal vydávať The Furrow. Dnes magazín dosahuje hranicu 1,5 mil. výtlačkov s distribúciou do 40 krajín. Onedlho, v roku 1982, vytvoril komixový guru G. I. Joe vďaka prvej komixovej knihe s reklamou v TV revolúciu v marketingu s hračkami. O tri roky neskôr nastal pre zmenu „boom“ vo vydávaní časopisov, ktorý trval pomerne dlho, až kým… až kým Microsoft nevypustil do sveta prvý významný firemný blog s názvom Channel 9. Od tohto roku začalo vznikať množstvo webov, portálov, blogov, ktorých je dnes už toľko, že bez redukcie a odčlenenia kvalitného obsahu od toho nekvalitného by bol internet nie iba oceánom plným správ, ale nepriehľadnou džungľou.
Obsahový marketing v USA využíva až 88% marketérov!
Keďže podnikatelia a ich spoločnosti začali postupne spoznávať nielen silu textového obsahu, ale hlavne celého online marketingu, začali plánovať marketingové stratégie práve pomocou internetu. Azda prvú obrovskú investíciu zaznamenali v Coca-cole, ktorá sa postupne prestala spoliehať na „Santove“ služby, bez ktorého si vianočnú TV reklamu na najznámejšiu limonádu už ani nevieme predstaviť. Základom ich marketingovej stratégie sa stal v roku 2011 práve content marketing, do ktorého spoločnosť vrazila 1 mld. dolárov! Avšak pri pohľade na to, že 86% ľudí prepne pri spustení TV reklamy na iný kanál a že až 44% reklamných zásielok končí neotvorených v koši, sa niet prečo hromadnému prepúšťaniu santových škriatkov z Coca-coly čudovať.
Obsah nie je len text, ale aj video, infografika či obrázok
No ale poďme už konečne k veci! Čo je vlastne toľko velebený content marketing a prečo sa nebáť na neho spoľahnúť? Ide o tvorbu hodnotného, relevantného a konzistentného obsahu, ktorý dokáže prilákať a zapojiť do komunikácie žiadaných zákazníkov. Originálny obsah je pre užívateľov internetu atraktívny, priťahuje ich pozornosť a motivuje ich zdieľať informácie bez väčšej energie či peňazí. Pokiaľ zákazníka informácia zaujme, tak si produkt kúpi a odporučí ďalej. Na rozdiel od klasickej reklamy v médiách, ktorá je veľmi drahá, obsah môže byť veľmi lacno zameraný na konkrétne cieľové skupiny. Aj preto sa o content marketingu bude ešte veľa hovoriť a začne sa masovo využívať. Či chcete alebo nie, na chuť mu začne prichádzať mnoho vašich konkurentov, takže by ste nemali zaspať, ale začať. Avšak pozor, nielen začať, no robiť ho dobre