Najznámejší vyhľadávač Google je azda tým najdôležitejším zdrojom návštevnosti väčšiny webových stránok. Celý systém prehliadača funguje tak, že dômyselné roboty prechádzajú internetové stránky a hodnotia ich obsah. Medzi kritériá hodnotenia obsahu patrí atraktivita webovej stránky, serióznosť webu či váha slov umiestnených na stránke. Prirodzenou snahou väčšiny majiteľov webov je získať na hľadané frázy vo výsledkoch vyhľadávania čo najlepšiu pozíciu. Ste jedným z nich a radi by ste vedeli ako na to?
Nájdite to správne slovo
Úspešnosť internetovej stránky vo výsledkoch vyhľadávania závisí od určitých faktorov, ako sú sila konkurenčných stránok, aktuálny záujem o nami ponúkané služby a v neposlednom rade hodnotenie stránky vyhľadávačmi, ktoré sme v úvode už spomínali. Ako teda zvýšiť popularitu stránky bez toho, aby ste museli míňať veľký obnos peňazí na billboardy, bannery či iné predražené reklamy? Prvým a najdôležitejším krokom je zistenie tých správnych kľúčových slov, ktoré by mala vaša stránka obsahovať. Ak chcete vlastniť kvalitnú stránku, ktorú ľudia budú pravidelne navštevovať, musíte začať tým, že identifikujete kľúčové slová alebo frázy, na ktoré budete web optimalizovať (SEO).
Najdôležitejšia časť SEO
Vhodne vybrané kľúčové slová nielenže zásadne pomôžu pri optimalizácii stránok pre vyhľadávače, ale tiež pomôžu návštevníkom webu lepšie pochopiť hlavný zámer webu. Cieľom optimalizácie stránok pre vyhľadávače pomocou kľúčových slov je poskytnúť stránkam čo najlepšiu štartovaciu pozíciu vo vyhľadávačoch. I keď sa stránka dá zachrániť a oživiť aj vtedy, keď už je dávno spustená, na výber kľúčových slov by ste sa mali zamerať skôr, než samotný web začnete tvoriť. Kľúčové slová, na ktoré budete optimalizovať texty, bohužiaľ nemožno len tak páliť „od buka do buka“. Je potrebné venovať dostatočný čas prieskumu trhu a samotnej analýze kľúčových slov.
Pre správny výber treba obetovať čas
Výber správnych kľúčových slov je tým najdôležitejším krokom. Nikoho by asi nepotešilo, keby utrácal peniaze (napríklad v PPC kampani) za nevhodné kľúčové slová. Preto je treba výberu kľúčových slov venovať značnú pozornosť, no ak nemáte dostatok peňazí na vykonanie vlastného marketingového prieskumu, využite aspoň znalosti skúsených marketérov. Ak to však predsa chcete robiť sami, napovieme vám malé pravidlo, ktoré by ste pri tvorbe stránok a optimalizácii na určité kľúčové slová mali dodržiavať. Tým pravidlom je používanie rovnakých alebo veľmi podobných výrazov pre:
- Názov stránky
- Titulok stránky
- Adresu stránky
- Hlavný nadpis stránky
- Obsah v texte na stránke
Zaručený výsledok
Kľúčové slová je potrebné umiestňovať na miesta, ktoré sú dôležité a dostatočne viditeľné. Nesnažte sa ich však vkladať všade, kam vás napadne. Vyhľadávače majú radi unikátne a hlavne aktuálne texty. Väčšina majiteľov stránok nemá web dobre optimalizovaný a potom sa dostavujú nežiadúce problémy, že ich vyhľadávače ignorujú alebo ich zobrazujú na spodných pozíciách. Nepodceňujte preto už viac analýzu kľúčových slov ale naopak, spravte všetko pre čo najlepšiu optimalizáciu internetovej stránky.