Síce v pravidelných intervaloch obohacujete svoj web článkami na blogu, ktoré hádžete po všetkým možných i nemožných sociálnych sieťach, počet kliknutí na obsah a samozrejme aj čítanie textu v článku je stále dosť biedny. Na celkovú kvalitu totiž vplýva množstvo faktorov, ktoré sú ešte stále dosť podceňované. Jednou z dôležitých častí mozaiky kvalitného článku je jeho nadpis. Neverili by ste, aký význam zohráva pomenovanie konkrétneho článku na počte návštev vášho webu.
Stratili ste čo i len jedno puzzle? Prúser!
Začali ste podnikať a síce krvopotne, ale úspešne sa vám podarilo uzatvoriť spoločnosť. Niekto mienkotvorný vám poradil kúpiť si doménu a vytvoriť si vlastnú webovú stránku, pretože jeho rada znela, že bez poriadnej online prezentácie nemáte šancu. Zdatní grafici a programátori detailne vyšperkovali web, do ktorého ste sa zamilovali. Ďalej ste dostali odporúčanie na pravidelnú správu contentu pomocou blogových článkov, bez ktorých to v dnešnom online marketingu nejde. Aj tomuto ste podľahli a tak permanentne napĺňate blog originálnymi článkami, ktoré po nociach píšete buď vy alebo niektorí z vašich šikovných zamestnancov. Obsah je aktuálny, originálny, štruktúrovaný a nachádzajú sa v ňom tie správne kľúčové slová, ktoré si obľúbili aj roboty v Google. Články aj napriek tomu ľudia nečítajú, resp. len malá hŕstka čitateľov. Prečo? Pretože to chce šmrnc!
Nadpis sa musí snúbiť s emóciami
Z predchádzajúcich článkov už iste viete, že obsah je veľmi dôležitý. Šikovní obchodníci používajú kvalitný obsah, aby vybudovali svoju značku a zaznamenali na svojej stránke čo možno najväčšiu návštevnosť. Musíte si však uvedomiť, že vôbec nezáleží na tom, akým dobrým obsahom váš blog oplýva, keď si ho nikto nebude chcieť prečítať. Takmer najdôležitejšou časťou článku je totiž nadpis, ktorý rozhoduje o tom, či vôbec niekto na článok klikne, alebo ho totálne odignoruje. Fakt, že len 8 z 10 ľudí si prečíta váš nadpis a len 2 z 10 si následne prečítajú zvyšok textu na základe toho, či ich názov zaujal alebo nie, je síce krutý, no musíte sa s ním zmieriť. Ak totiž bude nadpis odfláknutý, ani tí dvaja z desiatich na článok nezablúdia!
Stručný, jednoznačný, originálny = zaručený klik!
Nadpisy sa dnes objavujú na každom reklamnom nástroji a je to to prvé, resp. druhé (po obrázku), čo si všimnete. Sú odlíšené predovšetkým väčším písmom, preto sú tak výrazné. Následne záleží už iba na ich kvalite. Tá zásadným spôsobom ovplyvňuje ďalšiu činnosť vašich záujemcov. A i keď sú nadpisy iba krátke texty, ich písanie a tvorba je náročnejšia než zbytok celého textu. Sú to totiž prvé písmenká, ktoré čitateľ zbadá a ktoré ho musia upútať natoľko, aby sa vôbec odhodlal k čítaniu článku. Pozor však na bulvárne žvásty, ktoré vôbec nekorešpondujú s obsahom ďalšieho textu! Aj preto je potrebné nadpisom venovať veľa času, niekedy aj viacej ako polovicu času na napísanie celého článku. Pre vás zdĺhavému vytváraniu atraktívnych nadpisov dnes oddane slúžia copywriteri či blogeri, ktorí dennodenne vytvárajú chytľavé titulky, slogany a iné unikátne formulky. Nenechajte preto ani vy svoj článok napospas blogovému online cintorínu, ale naopak, buďte čítaní!