Aké trendy v dizajne kraľujú tento rok?

Aké trendy v dizajne kraľujú tento rok?
4. apríla 2018 Ján Bača

Tak ako to býva v móde, tak aj dizajn má každoročne svoje trendy, ktoré svojim spôsobom udávajú „štýl“ a ktorých by sa mal každý jeden grafik aspoň sčasti držať. V tomto článku vám priblížime tie úplne TOP trendy, ktoré sú a budú dominantné v dizajne práve tento rok.  

Omieľaná responzivita

Všetci o nej hovoria, v každom článku od IT-čkárov sa o nej dočítate. O nutnosti mať responzívnu stránku už v dnešnej „mobilnej“ dobe ani netreba hovoriť. V časoch mobilných zariadení sú totiž už aj responzívne loga nevyhnutnosťou, ktorá robí zo značky ZNAČKU! Vytvorenie loga a následné menenie jeho veľkosti už nie je to pravé malinové.

Logá by sa mali stať čo najviac prispôsobivými, keďže na trhu je veľmi veľa typov rôznych mobilných zariadení, tabletov a desktopov. Tak ako pred niekoľkými rokmi boli responzívne weby trendom, sú dnes trendové zas responzívne logá. A pamätajte, že pri rýchlosti menenia „módy“ v online svete už včera bolo mať responzívne logo neskoro. Takže bacha. A nie na Karla Vlacha, ale na logo!

Chce to kreatívne načítavanie stránok

Skončili časy nudného načítavania webov! Chce to niečo viac. Čo je dnes viac? Trendové už nie sú predsa vyfešákované obrázky ako kraslice na Veľkú noc. Ľudské oko skôr zaujmú hýbajúce sa obrázky. Nie tak doslova video, ale nejaké efekty. Tie vás dnes pri otvorení stránky môžu na nej držať ako magnet. Spraviť také niečo, hlavne aby to bolo originálne, chce ale čas. Kopu času. A čo je čas? No predsa peniaze. Ale pozor! Ten čas s peniazmi vám v konečnom dôsledku môže priniesť vytúžený úspech, ktorý vás značne odlíši od konkurencie.

Nižšie je ukážka stránky Awwwards Conference, ktorá je skvelým príkladom kreatívneho načítavania, ktoré vás iste donúti ostať na stránke viac než len pár sekúnd. A možno na nej aj vykonáte nejaký ten krok ďalej. Mali by ste, oplatí sa.

Batman: Návrat svetlého rytiera 1

Ľudia dnes nešalejú len z retro oblečenia alebo nábytku. Sýte a jasné farby sa  na scénu vracajú aj v online svete. Veľký comeback hlásia gradienty. Najlepším príkladom bol nie tak dávno Instagram, ktorý svojím kontroverzným rebrandingom dostal gradient opäť do popredia. Tento trend bude pokračovať naďalej aj tento rok a s množstvom inovácií. Viac jasnejších a sýtejších farieb s dvojtónovými efektami budú v roku 2018 trendom, pričom sa nebude jednať už o žiadne zmiešané pocit, ako tomu bolo práve pri zmene Instagramu. Ako taký gradient zmajstrujete, nájdete v návode SEM!

Ilustrácie sme milovali ako deti, ilustrácie milujeme ako dospelí

Ako ste si mohli všimnúť, aj my, bajanisti zo Starej Ľubovne, sme prešli značným rebrandingom. Spoľahli sme sa na webové ilustrácie, ktoré zavádzame tiež do veľkého množstva propagačných materiálov. Ale nie sme ani zďaleka jediní. Ďalším veľkým rebrandingom prešla napríklad známa spoločnosť Dropbox. Zmena identity v spojení fotiek, ilustrácií a hravých farieb musí potešiť nie jedno dizajnérske očko. No čo tam ale po dizajnérskych okách. Hlavne, že sa to páči zákazníkom. A áno, aj tento trend sa návštevníkom webu páči.

Zdroj: sketcher.startitup.sk
Foto: behance.net