Atraktivita webu ukrytá v SEO

Atraktivita webu ukrytá v SEO
15. augusta 2017 Ján Bača

Máte vlastnú stránku, prezentáciu, blog či e-shop, ktorú pravidelne obohacujete svojím obsahom, fotografiami, článkami alebo inými zaujímavými vecami na predaj. Grafickú úpravu vám spracoval zdatný grafik, takže o na oko lahodiacej stránke niet najmenších pochýb. Stále vás však trápi jedna jediná vec, no pritom tá najdôležitejšia. Mizerné postavenie vášho „miláčika“ vo vyhľadávačoch! Niet divu, veď práve takýto rating závisí od celkovej návštevnosti, obľúbenosti a záujmu webových stránok. Ako teda zvýšiť popularitu stránky bez toho, aby ste museli míňať veľký obnos peňazí na billboardy, bannery či iné predražené reklamy? Odpoveď je ukrytá v troch písmenách. SEO!

Čo je SEO?

Search Engine Optimization, alebo po našom, optimalizácia webových stránok vo vyhľadávačoch, ktorú by ste už nemali v žiadnom prípade prehliadať. SEO je v informatike označenie metodiky vytvárania a upravovania webových stránok takým spôsobom, aby ich forma či obsah boli vhodné pre lepšie postavenie vo vyhľadávačoch. Predpokladáme, že ste ešte pri čítaní týchto úvodných „žvástov“ voči nejakej „že vraj“ optimalizácii skeptickí, no v ďalších riadkoch určite zmeníte názor a pohľad na celé fungovanie online priemyslu. Tak ale poďme pekne po poriadku.

Byť online nestačí!

Prezentovať, zdieľať či podnikať v dnešnej dobe bez využitia internetu je často „mission impossible“. Drvivá väčšina malých či veľkých spoločností poskytuje informácie o svojich produktoch a službách na webových stránkach. Prezentácia pomocou online webu je v dnešnej dobe oveľa dôležitejšia ako všetky papierové katalógy! Deň za dňom sa zvyšuje počet návštevníkov, ktorí vyhľadávajú produkty alebo služby pomocou vyhľadávačov. A tu je ten „háčik“. Každým rokom pribúdajú okrem návštevníkov na webe aj tisíce nových stránok. Pre úspešnosť konkrétnej stránky v gigantickom online priemysle preto nestačí iba ich samotná existencia.

„G.O.O.G.L.E.“

Z celosvetových prieskumov vyplynulo, že 99% užívateľov si prezerá iba výsledky, ktoré sa zobrazujú na prvej, maximálne druhej strane vyhľadávača. V najpoužívanejšom vyhľadávači na svete v „Google“ sa nachádza viac ako 21 miliárd webových stránok! Len internetoví užívatelia zo Slovenska vykonali na weboch meraných výskumom za rok 2014 takmer 1,7 miliardy zobrazení stránok. Viete si predstaviť počet zobrazení z celého sveta? My nie. Každý SEO analytik, vývojár, bloger či hocikto iný, kto sa pohybuje v oblasti internetového marketingu, má pred „vševedkom“ Google obrovský rešpekt. Či už to Google, Bing, Zoznam alebo iné vyhľadávače, dokážu za pomoci špeciálnych robotov sťahovať obsah webových stránok a ďalších dokumentov, ktoré potom analyzujú, indexujú a ukladajú do databázy. Iba vďaka kvalitnej SEO optimalizácii, ktorá obsahuje mnoho rôznych techník, sa môže vaša stránka ocitnúť na popredných miestach.

Krok za krokom k správnej optimalizácii

Spomínané roboty sledujú na vašej webovej stránke viacero informácií, ktoré sú zásadnými faktormi pri umiestnení stránky vo vyhľadávači. Medzi tie najdôležitejšie patria:

  • Analýza kľúčových slov
  • Textový obsah, PR články, blog, titulky a nadpisy
  • Pravidelná aktualizácia a update
  • Linkbuilding, linkbaiting
  • Nastavenie html, URL a meta tagov
  • Štruktúra, rýchlosť, responzivita a prehľad webu
  • Webdesign, reklama a grafika
  • Online marketing, social media marketing, PPC reklama

Kedy optimalizovať? Už včera bolo neskoro!

SEO je užívateľmi však ešte často prehliadané či podceňované a to aj napriek tomu, že sa ukazuje ako jedna z najlepších foriem marketingu na internete. Úspech pomocou SEO by sa mal dostaviť v podobe vysokej návratnosti vašich investícií. Z dlhodobého hľadiska je optimalizácia tiež určite menej nákladná a mnohonásobne trvácnejšia ako platená reklama. Jedine správnou optimalizáciou všetkých vyššie uvedených čiastkových krokov dokáže vaša stránka vo vyhľadávači poľahky predbehnúť konkurenciu. Ak však tieto činitele zanedbáte alebo nad nimi len odmerane mávnete rukou, zoznámte sa s číslami 5, 6, 7…350… 945, ktorými budete blúdiť pri hľadaní vašich stránok vo vyhľadávačoch.