Bez sociálnej siete už ani na krok!

Bez sociálnej siete už ani na krok!
15. augusta 2017 Radoslav Findura

„Sociálna sieť je webová stránka určená na nadväzovanie a udržiavanie kontaktov medzi ľuďmi.“ Aspoň toto tvrdí najznámejšia webová encyklopédia Wikipédia. Prvotný zámer Andrewa Weinreicha, ktorý v roku 1997 ako prvý založil portál SixDegrees.com, kde si užívateľ mohol vytvoriť profil či zoznam priateľov, možno zodpovedal obyčajnej komunikácii medzi priateľmi. Sociálne siete však dnes ani zďaleka nie sú iba pre súkromné rozhovory či zdieľanie osobných príspevkov. Z najznámejších a najpoužívanejších sociálnych sietí  sa čoraz intenzívnejšie stáva hybná sila celosvetového marketingu!

Social marketing je čoraz dôležitejší

V dnešnej dobe je už nesporným faktom, že význam sociálnych sietí pri marketingu či obchodu narastá a tento fakt si stále viac uvedomujú aj mnohé firmy po celom svete. Podľa správy spoločnosti Social Media Examiner až 97% firiem využíva sociálne siete pre marketingové účely a dokonca až 92% má pocit, že sociálne siete sú veľmi dôležité pre ich úspešné napredovanie. 84% marketingových oddelení využíva aspoň tri sociálne siete (najčastejšie Facebook, Twitter a LinkedIn), pričom 70% dáva informácie na tieto siete aspoň raz za deň! Možno sa pýtate, či až tak im táto forma marketingu zvyšuje záujem a počet nových zákazníkov. Jednoznačná odpoveď znie: Áno!

Prečo si vytvoriť konto?

Marketéri si na sociálnych sieťach chvália predovšetkým to, ako rýchlo a jednoducho sa dokážu dostať a skontaktovať s konkrétnou cieľovou skupinou. Sústredí sa na nich nezanedbateľné množstvo používateľov, budujú fanúšikovskú základňu alebo stálu komunitu priaznivcov, pričom veľmi efektne fungujú aj ako nástroj pre kvalitný PR (public relations) a linkbuilding, čo prináša ďalšie výhody v SEO optimalizácii webovej stránky. Pomocou sociálnej siete viete jednoduchou cestou dosiahnuť výnimočné výsledky smerom nahor aj bez vysokých investícií. Aby bolo vaše pôsobenie na nich skutočne efektívne, musíte už len zistiť, ktorá cieľová skupina vyhovuje vašim požiadavkám.

Vyberte si vhodnú sociálnu sieť

Pred 10 rokmi prikladal sociálnym sieťam len málokto takú veľkú váhu a silu, ako je tomu dnes. Všetky sociálne siete však majú svoje pre aj proti. Aj v tomto prípade funguje osvedčené pravidlo, že menej je niekedy viac. Myslíme to tak, že nie je potrebné byť na všetkých existujúcich platformách. Vyberte si 2-3 a bude to úplne v poriadku. Prvé miesto medzi najobľúbenejšími sociálnymi sieťami určite zastáva bezkonkurenčný Facebook, potom nasledujú Twitter, Instagram, MySpace, Google+, Youtube, Flickr, Pinterest, LinkedIn, Visible, či Xing. Každá z týchto sociálnych sietí funguje inak a každá prinesie iný efekt v marketingovom vývoji. Preto je potrebné v rámci tvorby stratégie zvážiť, či je daný kanál vhodný pre konkrétny produkt alebo službu. No zapamätajte si jednu vec. Pokiaľ nie ste na sociálnej sieti, akoby ste neexistovali!