Potenciál Stories je nekonečný! Prečo ho nevyužívate?

Potenciál Stories je nekonečný! Prečo ho nevyužívate?
5. marca 2018 Patrik Boďo

Instagram je extrémne populárna sociálna sieť. Pohybuje sa na nej okolo 700 mil. užívateľov. To už ale nejaký ten piatok všetci dobre vieme. Mnoho firiem však aj napriek tomu Instagram stále podceňuje, pričom funkcia „stories“ je im viac menej ukradnutá. Prečo by nemala?

Príbeh servírovaný na striebornom podnose

Ľudia milujú príbehy. A tie dokážu vyrozprávať prostredníctvom obrázkov a videí jedinečný život značky. Digitál ponúka omnoho viac možností personalizovať obsah a optimalizovať ho pre čo najrelatívnejšie publikum. V rámci marketingu na sociálnych sieťach je stále málo firiem, ktoré okrem facebooku (keď vôbec aj tam) neinvestujú nikam. Je to dosť škoda, pretože Instagram naberá na obrátkach. Čo naberá. Dávno už nabral!

Za 6 rokov svojej existencie sa na Instagram prihlásilo vyše 400 mil. užívateľov. Dnes je ich vyše 600 mil. Z nich 55 % žien a 45 % mužov dennodenne zdieľa vo svojom profile viac ako 80 mld. fotiek. Systém nazbiera za deň viac ako 4 bil. srdiečok. Na Instagrame preto môžu zaujať výrobcovia alebo predajcovia potravín, nápojov, módne a kozmetické značky, bary i reštaurácie, hudobné skupiny, kníhkupectvá, atď. Pochopili to už aj tie najsilnejšie značky vo svojom odbore ako National Geogfraphic, ktorých sleduje vyše 5 mil. užívateľov, ďalej Victoria‘s Secret (4,5 mil.), Nike (4 mil.) či Starbucks (3,8 mil.).

Načo Instagram, keď mám Facebook?

Na veľa vecí! Facebook ponúka komunikáciu a získavanie noviniek. Je nástrojom, ktorý jeho užívatelia využívajú k sebaprezentácií, zdieľaniu a kontaktu. Užívatelia hľadajú zaujímavé informácie, nové nápady aj zábavu. Instagram zas ponúka inšpiráciu a objavovanie. Nechodíme tam komunikovať, ale objavovať nové miesta, sledovať insta-friendly životy ľudí. Nedávne štúdie ukázali, že ľudia očakávajú iný obsah na Instagrame ako na Facebooku. Preto nie je vhodné používať Instagram k odzrkadľovaniu Facebookových postov.

Útočisko v „stories“!

Od zavedenia Instagram Stories, čiže krátkych príbehov, sa perspektíva získavania followerov ešte o niečo zvýšila. Vedeli ste, že až 70 % užívateľov Instagramu sleduje práve biznis značky? A že zo všetkých najsledovanejších stories Instagramu tvoria tieto značky až 1/3? Síce aj Facebook či Messenger ponúkajú službu 24 hodinových „príbehov“, čísla na Instagrame nepustia. 250 mil. aktívnych užívateľov stories denne hovorí za všetko.

A to ani zďaleka nie je všetko! Veľkou výhodou pre spoločnosti je, že príbehy sú viditeľné všetkým. Aj ľudia, ktorí vás nesledujú, môžu vidieť vaše príspevky počas 24 hodinového úseku. Ďalším plusom je, že viete pridávať hashtagy priamo do obrázkov! So známym znakom „#“ teda môžete ešte o niečo zvýšiť svoj dosah. Fanúšikovia na Instagrame zaručene ocenia, pokiaľ ich pri nejakej príležitosti označíte a vyzvete ku konkrétnej akcii. Budujete si s nimi vzťahy a ešte vám to dáva šancu nájsť vzťahy nové.

Ľudia skrátka chcú vidieť, kto ste, ako vyzeráte a ako vystupujete. Môžete mať perfektné a krásne fotky, ale keď k tomu pridáte ešte dynamický obsah v podobe krátkych videí, je to zásah do čierneho! Hlavne si treba zapamätať, že tu neexistuje žiadny „najlepší čas na odoslanie“, pretože sú viditeľné 24 hodín! Odporúčame vám používať stories aspoň dvakrát denne, v rozmedzí 10-12 hodín (čo vám tiež umožňuje prestávku od sociálnych médií), takže vždy máte niečo v novinkách, ku ktorým sa dostanú noví a noví zákazníci. Jednoducho povedané, ste stále na očiach!

Na každej sieti užívatelia hľadajú niečo iné, tak im naservírujme obsah, ktorý ich privedie priamo do zákulisia svojej obľúbenej značky. Ponúknite im to, čo na Facebooku či iných sieťach nikdy neuvidia.

Zdroj: marketup.cz, plannthat.com