Chcete niečo dosiahnuť? Blogujte!

Chcete niečo dosiahnuť? Blogujte!
15. augusta 2017 Ján Bača

Písmená, slová, vety. Spredu, zozadu, zhora i zdola. Či je vonku pekne, či škaredo. Všade na nás číhajú a je ich plný internet. Správne, blogom sa dnes len tak jednoducho nevyhneme, tak ako ste sa nedokázali vyhnúť ani blogu, ktorý teraz čítate. Bloguje mládež, dospelí i naši starí rodičia. Fenomén blogovania je pomerne nový, no zároveň neskutočne úspešný. Ešte nedávno málokto vedel, čo je to blog a ako si ho možno vytvoriť, dnes ich vo svete v priemere pribúda 50 za sekundu! Aj preto slovo blog dnes počujeme na každom kroku. Čo to vlastne ten blog je, prečo je taký populárny a na čo by nám mohol byť dobrý?

Milióny nadšencov šíriacich príbeh

Blog by sa dal nazvať aj ako internetový zošit či denník, kde čitateľ nájde rôzne príspevky a úvahy. Na online scénu sa úspešne dokázal presadiť kvôli tomu, že technológia umožnila ľahký a efektívny spôsob, ako dostať nielen osobné, ale aj firemné či marketingové názory na trh. Ktokoľvek a kedykoľvek dokáže pomocou jednoduchého blogovacieho softvéru vytvoriť profesionálne pôsobiaci blog v priebehu pár minút. Prvou myšlienkou blogovania bola možnosť zdieľania osobných názorov s ostatnými ľuďmi. V dnešnej dobe je blogovanie hlavne o návodoch, novinkách či názoroch na určitú sféru, odvetvie alebo konkrétnu vec.

Hodnotné udržiavanie kontaktu s verejnosťou

Slovo blog pochádza z anglického „weblog“. To je spojené zo slov web a log, pričom web poznáme všetci a log znamená zápis, záznam alebo protokol. Na to, aby ste sa stali blogerom, nepotrebujete žiadne technické vedomosti a ani veľký kapitál. Pri blogovaní však treba dodržiavať určité pravidlá. Nielen pravidlá blogovania, ale aj pravidlá morálne či etické. Ak neovládate aspoň základy štylistiky a výstavby textu, váš blog bude len bľabotaním, ktoré časom prestanú čítať aj vaši priatelia. Chce to niekoho, kto bude ochotný písať pútavé články v pravidelných intervaloch, musí vedieť o čom píše, malo by ho to baviť a takých ľudí nie je zase až tak veľa.

Vyhľadávače zbožňujú blogy!

Blog je jeden z najdôležitejších marketingových a PR nástrojov pri dosahovaní vytýčených cieľov! Tento fakt si však uvedomuje ešte stále málo podnikateľov ponúkajúcich služby pomocou internetu. Zarážajúce je však to, že blogy dnes čítava iba 30% ľudí z marketingu a PR. To je smiešne číslo! Neuvedomujú si, že blogy poskytujú množstvo spontánnych komentárov a informácií o trhu. S postupom času sa to však pomaly, ale iste mení, keďže najznámejšie vyhľadávače sú už nastavené trochu inak, ako tomu bolo pár rokov dozadu. Každé slovo v príspevku je totiž indexované v Google, Yahoo! a iných vyhľadávačoch. Ich roboty neustále sledujú na webe viacero informácií, ktoré sú zásadnými faktormi pri umiestnení stránky vo vyhľadávači. Najatraktívnejší web pre vyhľadávač je taký, na ktorom sa nachádzajú aktuálne, unikátne a pútavé texty. To sa dá dosiahnuť jedine prostredníctvom blogu. A keď už nemáte problém čítať a komentovať blogy, vydajte sa do šíreho sveta písania aj vy. Tak blogovaniu zdar!