Tumblr. Všetky média v jednom!
Po dnes už preslávenom Pintereste, ktorý sme si predstavili v prvej časti seriálu o sociálnych sieťach, prišiel „mráz“ na omnoho menšiu rybu v oceáne sociálnych žralokov. Aspoň čo sa týka počtu užívateľov pod Tatrami. Za veľkou mlákou, v Indii či v Japonsku, sociálne médium s názvom Tumblr však prekvitá ako u nás borovička či vyprážaný syr. 230 mil. aktívnych pozemšťanov na tejto sieti je pádnym dôvodom, prečo Vás motivovať k aspoň zamysleniu sa nad využívaním Tumblr.
Čo to je a ako vlastne vyzerá?
Celkom na mieste je hneď zo začiatku dopodrobna predstaviť podivína s malým písmenom „t“ vo svojom logu. Predpokladáme, že väčšia časť čitateľov tohto článku nemala a zatiaľ ešte neplánuje mať svoj účet na ďalšej „modrej“ sieti. A možno sú tu aj takí, ktorí „orgány“ Tumblr nikdy nevideli. Avšak nezúfajte, o nič prelomové sa nejedná. Ale pekne po poriadku.
Graficky sa Tumblr podobá prelúskanej nástenke Pinterestu, akurát s tým rozdielom, že „téčkari“ majú modré pozadie. Rýchlosťou a jednoduchosťou používania sa najlepšie prirovnáva k ďalšiemu obľúbencovi modrých farieb, Twittrovi. Aj na Tumblr sa totiž dajú leteckou rýchlosťou pridávať príspevky. Rozdiel je akurát v tom, že modrý vtáčik vie pridať iba obmedzený počet znakov. No a aby toho nebolo málo, vďaka svojmu vizuálnemu i zvukovému rozhraniu sa dokáže chovať aj ako fotogenický Instagram, muzikant Soundcloud či pohyblivý Youtube. A to sme sa ešte stále nedostali k hlavnej podstate systému!
Najvšestrannejší blogovací systém
Po funkčnej stránke a samotnom spôsobe prezentácie príspevkov sa Tumblr podobá klasickým blogom, aké poznáme aj u nás. Prioritne je však určený pre písanie krátkych postrehov, alebo o podelenie sa so zaujímavými multimédiami v podobe obrázkov, videí či hudobných súborov s inými Tumblrákmi. Práve v slovnom spojení „krátke postrehy“ sa nachádza kardinálny rozdiel medzi blogom a Tumblr. Keď vás totiž každý deň kope spisovateľská múza, no nemáte čas písať a štylizovať obšírnejšie články, je Tumblr tou najideálnejšou cestou. Takže si to konečne zhrňme!
Tumblr je platforma, ktorá umožňuje publikovať texty, obrázky, videá, odkazy, citáty alebo zvukové súbory na vlastných mikroblogoch. Z toho nám teda vychádza jednoduchá rovnica: WordPress + Facebook = Tumblr. Nemýlime sa, že?
Za prvé dva týždne vyše 75 000 užívateľov
Keď v roku 2007 Manhattanský mladík David Karp založil Tumblr, ani sa mu nesnívalo, že o necelých 10 rokov bude jeho systém používať vyše 300 mil. ľudí. Modrému blogu tiež prepadli aj gigantické spoločnosti ako Ebay, Adidas, BMW, Coca-Cola, Walt Disney, Angry Birds či NBA. Niet sa čomu čudovať, že sa na sieti nachádza cca. 150 mil. blogov a 67 mld. príspevkov! No a prečo je teda výhodné sa Tumblrnom nechať pohltiť?
- Rýchlosť a jednoduchosť zdieľania príspevkov
- Možnosť followovania známych ľudí a chatovania s nimi
- Prezentácia textu, fotiek, citátov, odkazov, audia a videa
- Odoberanie a re-blogovonie cudzieho obsahu na svoj profil
- Dokonalé vyšperkovanie všetkých detailov
Aj u nás by preto podnikatelia mali začať reálne uvažovať o používaní Tumblr. Je to totiž skvelé miesto, ako šíriť svoju prácu, kresby, fotografie alebo grafické vizualizácie. Pre mnoho firiem smerom na západ je sieť nevyhnutne komplexnou blogovacou platformou. A čo vy, založíte si konto?