Pitvanie sociálnych sietí, časť 4. Chyťte Twitter do svojej klietky

Pitvanie sociálnych sietí, časť 4. Chyťte Twitter do svojej klietky
14. septembra 2017 Radoslav Findura

Chyťte Twitter do svojej klietky

V kancelárii to začalo nejak čvirikať. Ups, moja chyba. Odchytil som si totiž domáce zvieratko a šupol ho na pár dní do klietky. Ale nebojte, dávam mu žrať! Kolegyne ho väčšinou obdivujú, kolegovia na neho nemajú nervy. Vtáčik s menom Twitter si u nás pomaly zvyká, no my máme skôr zmiešané pocity. Doteraz nikto nevie, čo to je za druh. Tvarom pripomína sýkorku, no farbou zas papagája. Nič to nemení na tom, že sme sa kontroverznej sociálnej sieti pozreli až do žalúdka.

U nás jedine sokol, žiaden modrý papagáj!

Opäť tu máme médium, ktoré sa charakterom snaží odlíšiť od ostatných živočíchov v oceáne sociálnych sietí, no niekedy sa môže zdať, že operenec Twitter bezcieľne máva krídlami tesne nad hladinou a len sleduje morský svet pod sebou (pre Twitter veľryby). Niekedy možno mal potenciál vyrásť do podoby dravého orla, pre ktorého sú ryby raňajkami, niekde sa to zadrhlo. Zrejme v tom budú hormonálne problémy.

Tieto prirovnania berte s nadhľadom, no čo sa týka úspechu modrého vtáčika u nás na Slovensku, je to naozaj tak! Najviac sa zanechávať za sebou stopy darí Twittrovi na soche slobody, čiže v USA, ďalej v Japonsku, Indii, UK a v Španielsku. Pod Tatrami si svoje hniezdočko nejak ešte stále nenašiel, pričom azyl by mu nemal byť poskytnutý ani s ohľadom do budúcna. Avšak, možno sa to tak môže zdať, že sa článkom snažíme Twitter kritizovať, vôbec to nie je tak. I keď u Jánošíkovcov v mladom veku moc dukátov nepozbíjal, využiť leteckých služieb nie je až tak na zahodenie. Aj tie totiž oplývajú užitočnými špecifikami.

Modrá je (predsa) dobrá

Predstavme si teda výhody modrého papagája, ktorých síce nie je veľa, ale stoja za to! A áno, opäť tu hraje prím modrá farba. Možno sa pýtate, prečo kanárikovi nenastriekali perie dajme tomu na žlto, oranžovo, zeleno, ale práve na modro? Jedná sa snáď o ľadového papagája? Nie, nejedná. Modrá farba jednoducho symbolizuje bohatstvo, úprimnosť, dôveru a pocit bezpečia. Práve preto sa s ňou môžeme stretnúť v bankách, pri rôznych biznisoch, no a v neposlednom rade v online marketingu. V reklame sa modrá využíva hlavne pre vyjadrenie kvality. Prejdime však konečne k podstatným veciam. Možno vás toto číslo po predchádzajúcich vetách prekvapí, no Twitter aktívne používa 350 mil. užívateľov. Prečo, načo, začo?

Šklbať modré perie sa oplatí

Všade sa dočítate, že Twitter je mikroblogovacia služba. Články naznačujú, že nim možno publikovať čosi ako blog s extrémne krátkymi správami. Pravdupovediac ani neklamú. Príspevok môže obsahovať max. 140 znakov. Vďaka tomu, že sa sieť čítala na mobiloch, sa tvorcovia nechali inšpirovať smskami. Na druhej strane však stojí služba, ktorá je často opomínaná. Twitter je totiž skôr komunikačná platforma. Možno sa môže podobať Messengeru, no vôbec to nie je tak! Komunikácia prebieha prevažne verejne. Zo všetkého najviac je ale Twitter tým, čím si ho sami urobíte. Môžete na ňom čítať spravodajstvo, komunikovať s priateľmi, sledovať celebrity, alebo naopak, ak ste sami osobnosťou, monitorovať, čo o vás píšu ostatní. Ale aké výhody to obnáša?

  • Stručnosť, priehľadnosť, jednoduchosť
  • Hashtagy
  • Sledovanie celebrít
  • Žiadne skupiny, väzby, hry, spam, nezmysly
  • Rýchle a výstižné spravodajstvo, blogovanie, interakcia

Twitter pochopiteľne nebol primárne určený pre podnikateľov, no aj malý vtáčik dokáže vo svojich krídlach uniesť kvalitnú reklamu spoločnosti, obchodu či značky. Firmy chodia na modrý trh čoraz častejšie a ak využívajú možnosti naplno, užívateľ nemá problém ich follownúť. Keď spoločnosť aktívne reaguje na ich podnety, zákazník sa môže cítiť ako súčasť obchodu. Začvirikajte teda svoj prvý tweet aj vy!