To, že sa kvôli globálnemu otepľovaniu zväčšuje hladina morí na celom svete, nikoho (okrem rýb) síce neteší, no s mentalitou dnešnej „konzumnej“ populácie sa tomu len horko-ťažko vyhneme. Niečo podobné možno za posledné roky vidieť aj v obrovskom online oceáne, kde sa zas dennodenne zvyšuje počet nových domén. Z toho sa však naopak nevytešujú ryby, ale surferi, ktorí si môžu vybrať takú vlnu, aká najlepšie vyhovuje ich schopnostiam a možnostiam. No a aj preto často zákazníkom nestačia ani 5-hviezdičkové rezorty. Rok 2016 nebude výnimkou, ba práve naopak. Ak niekto túži po návštevnosti a úspechu, bez poskytnutia all-inclusive služieb sa už nezaobíde!
Čo stačilo včera, dnes už nestačí a ani zajtra nebude stačiť
Dosť už ale týchto prenesených významov. Keďže na serveroch neustále pribúda množstvo nových a nových internetových stránok, stupňuje sa aj dilema pre Google robotov, ktorí pri určovaní ratingu webu zelenáčom nič nedarujú. Každým rokom sa mení prioritná podmienka v algoritme vyhľadávača, ktorá sa snúbi so SEO (optimalizácia pre vyhľadávače), pričom ich deťmi sú už spomínané, nenásytné roboty. Zatiaľ čo po minulé roky ich stačilo kŕmiť kľúčovými slovami v textoch, dnes ich rozmaznanosť nepozná hraníc. Keďže sú dnes omnoho múdrejšie ako včera, nové SEO stratégie si vyžadujú čoraz náročnejšie znalosti.
Ste SEO guru? Nie ste!
Z úst odborníkov, ktorí majú dosah na celý algoritmus Google vyšlo, že tým najdôležitejším faktorom pre tento rok bude optimalizácia pre mobilné telefóny, ktorej dôležitosť vzrastie až o 88% oproti minulému roku! Na druhom mieste sa nachádza pridaná hodnota webov s 81%. Bronz si vybojovali rýchlosť načítania, stabilita web stránky, časové oneskorenie, čitateľnosť či dizajn, ktorých hodnota narástla o 67%. Na druhom brehu zasa stojí účinnosť platených odkazov, ktoré naopak zaznamenajú stratu vplyvu až o 55% (zdroj čísel: miliardar.sk). Na základe prieskumu americkej spoločnosti Moz však aj spätné odkazy naďalej ostávajú dôležitou súčasťou v algoritme Google, preto ich nemožno podceňovať. Okrem toho samozrejme netreba zabúdať na originálny a cielený obsah, ktorý je už permanentne jednou z najdôležitejších súčastí SEO. Na webe je potrebné neustále aktualizovať obrázky, videá a hlavne kvalitný textový obsah.
To, že sa kvôli globálnemu otepľovaniu zväčšuje hladina morí na celom svete, nikoho (okrem rýb) síce neteší, no s mentalitou dnešnej „konzumnej“ populácie sa tomu len horko-ťažko vyhneme. Niečo podobné možno za posledné roky vidieť aj v obrovskom online oceáne, kde sa zas dennodenne zvyšuje počet nových domén. Z toho sa však naopak nevytešujú ryby, ale surferi, ktorí si môžu vybrať takú vlnu, aká najlepšie vyhovuje ich schopnostiam a možnostiam. No a aj preto často zákazníkom nestačia ani 5-hviezdičkové rezorty. Rok 2016 nebude výnimkou, ba práve naopak. Ak niekto túži po návštevnosti a úspechu, bez poskytnutia all-inclusive služieb sa už nezaobíde!
Stratiť sa v online džungli je veľmi jednoduché
Na nadviazanie dlhodobejšieho vzťahu so vševedkom Google sa totiž vyžaduje znalosť kódu alebo minimálne prístup do veľmi dobre navrhnutého administračného systému webu, ktorá umožňuje vykonávať potrebné zmeny. V neposlednom rade sa bude potrebné vyzbrojiť veľkou dávkou trpezlivosti a počkať si na výsledok, ktorý sa výraznejšie zvykne prejavovať minimálne po roku. Ak si na optimalizáciu netrúfate sami, máte možnosť osloviť širokú škálu skúsených SEO špecialistov. Rozhodne sa však váš čas alebo peniaze do čarovných troch písmeniek oplatí investovať.