Začnite odkazovať, budete odkazovaní

Začnite odkazovať, budete odkazovaní
15. augusta 2017 Ján Bača

Počuli ste už o slovíčku „linkbuilding“? Problematikou spätných odkazov sa zaoberá čoraz väčšie množstvo nielen odborníkov, ale aj vlastníkov a zároveň laikov svojich webových biznisov. Niektorým sa to môže zdať divné, že v posledných rokoch práve pochybný a zatracovaný linkbuilding je tak dôležitý, no opak je pravdou. Špecialisti content a online marketingu si jednohlasne stoja za svojim, že aj v roku 2016 ostávajú spätné odkazy primárnym faktorom v algoritme vyhľadávača Google!

Odkazy boli, sú a budú nenahraditeľné!

Pozrime sa, čo si pre laikov pripravila najznámejšia online encyklopédia Wikipédia: „Spätný odkaz je link, ktorý smeruje na konkrétnu webovú lokalitu alebo internetovú stránku. Môže mať podobu priamej URL adresy, prelinkovaného kľúčového slova, sponzorovaného odkazu či reklamného banneru. Slúži na to, aby nasmeroval užívateľa na určitú stránku či lokalitu.“ Táto nenápadná charakteristika linkbuildingu však okrem toho internetovým stránkam zaručuje výhodu, ktorá je často majiteľmi webov dosť podceňovaná. Tou výhodou je totiž skutočnosť, že práve pomocou nich sa môžete dostať na lepšie pozície vo vyhľadávači!

Roboty sú do odkazov zamilované viac ako len platonicky

Vyhľadávač ako Google používa vo svojich algoritmoch spätné odkazy ako dôležité kritérium na určovanie rankingu konkrétnej webstránky. Ak teda vaša stránka obsahuje link na vašu webstránku a je indexovaná niekde na webe, znamená to, že zlepšujete aj ranking svojich webstránok! Inak povedané, keď sa vaša správa objaví na akejsi stránke a v tej správe je link, ktorý odkazuje na URL na vašom webe, vyhľadávač zvýši postavenie stránky, na ktorú URL odkazuje. Okrem toho zakaždým, keď je vaša správa umiestnená na inej stránke, ako napríklad na stránke online spravodajstva, spätný link z online spravodajstva na váš web prispieva k zvýšeniu rankingu stránky. Aspoň takto nejako to tvrdia nové pravidlá online marketingu a PR. Pravdupovediac, nemýlia sa.

Z akých tehál postaviť linkbuilding?

Odkazy si môžete zakúpiť alebo ich získať zadarmo registráciou do bezplatných katalógov či uvádzaním na rôznych fórach alebo priateľských weboch. Kúpa odkazov za peniaze je skôr krajným riešením, lepšou voľbou na začiatok je ich výmena. V praxi Ide o dohodu medzi dvoma stránkami, že umiestnia odkazy na svoje stránky smerujúce na stránky toho druhého. Pri takomto type výmeny je dôležitá relevantnosť, teda či tá druhá webstránka obsahovo súvisí s tou Vašou. Pre vyhľadávače platí, že čím relevantnejšia stránka, tým lepšie. Okrem toho netreba zabúdať ani na reklamné alebo PR články, ktoré sú ďalšou možnosťou ako získať kvalitné spätné odkazy. Ak chcete, aby ostatní vkladali odkazy smerujúce z ich stránok na tie vaše, musíte im ponúknuť hlavne hodnotný a relevantný obsah. Tak ešte raz, smelo do odkazovania!