Nemáte web? Nepriznávajte sa k tomu!

Nemáte web? Nepriznávajte sa k tomu!
15. augusta 2017 Ján Bača

Podnikať, ponúkať nejaké služby či výrobky alebo poukazovať na nejakú činnosť bez internetovej stránky chce v dnešnej dobe poriadny kus odvahy. Mnohí zistili a neustále zisťujú, že to bez webu nejde. Alebo ide? Nie nejde, niekedy išlo. Dnes nie! Pred dvadsiatimi rokmi, kedy trh neponúkal také rozsiahle kvantum ponúkajúcich služieb, sa bez internetu možno dalo zaobísť. Dnes je doba „trochu“ iná. S prevalením západného online priemyslu nastal aj u nás „boom“ začínajúcich domén. Za tých pár rokov po páde bývalého režimu nadobudli internetové stránky úplne iný rozmer. „Kto nie je online, akoby ani neexistoval“, sa pre dnešný konzumný svet stáva jedenástym prikázaním. No niet sa ani čomu čudovať. Celosvetový marketing sa totiž už bez webových stránok nedokáže zaobísť!

Vyše 2,5 miliardy internetovej populácie

Technologický vývoj posledných rokov dokázal razantne ovplyvniť celý svet. Tlačené distribučné cesty sa postupne prepadávajú do zatratenia často pohodlnejším a rýchlejším alternatívam v podobe internetových stránok. Tie ľuďom nahrádzajú každodenné spravodajstvo, reklamu, inzeráty či zlaté stránky. Reklamy v televíziách už taktiež idú hore krkom a sledujeme ich stále menej a menej. Opýtajte sa rodičov, akou tŕnistou cestou sa dopracúvali k potrebným informáciám. V dnešnej vysokorýchlostnej dobe však ručička hodiniek veľmi rýchlo ťuká a slimačie tempo z pred pár rokov dozadu by nás hlavne psychicky zdeptalo. Každú jednu činnosť, ktorú chceme vykonať, ideme prekonzultovať so vševedkom Google, ktorý nás automaticky odporučí na vhodnú webovú prezentáciu alebo e-shop.

Prečo podľahnúť globálnemu šialenstvu?

Každá aktuálna firma na trhu by mala ísť s dobou a založiť si doménu, na ktorej by mala mať aspoň základné informácie o sebe, svojich službách, produktoch či ponúkajúcej činnosti. Rada živnostníkov a drobných podnikateľov majú web, ktorý sa veľkou mierou podieľa na ich úspechu, iní sú stále skeptickí a zatiaľ tomuto trendu ne/úspešne odolávajú. Po istej dobe však aj oni zisťujú koľká bije a narýchlo vyhľadávajú spôsob nápravy. Niekto im totiž načrtol, zmienil sa o tom alebo si to vyhľadali na internete, že vďaka webu si organizácia vytvára svoj originálny imidž a obsah, ktorý nielen zviditeľňuje značku, ale predovšetkým profituje zisk! Včera alebo dnes, stále platí, že kľúčom ostáva pochopiť spotrebiteľov a vyhovieť im. Milióny záujemcov o služby, ktoré ponúkate aj vy, surfujú dennodenne po internete. Firmy by aj preto mali svoje nápady, príbehy a informácie neustále šíriť online, najlepšie na vlastnom webe alebo blogu.

Najefektívnejší marketing pod slnkom!

No a ak sa ešte stále nájde niekto, kto si myslí, že podnikať bez webovej stránky je pre neho výzva, ktorú určite zdolá, máme pre neho ďalšie z radu tipov, prečo si predsa len založiť stránku online. Iba pomocou vášho webu sa informácie dokážu dostať ku zákazníkom „rýchlosťou svetla“, pričom máte k dispozícii neobmedzene veľký priestor pre originálnu prezentáciu. Iba vďaka webu sú služby prístupné kdekoľvek, kedykoľvek a komukoľvek. Nesmieme zabudnúť na priestor priamej komunikácie s konkrétnym zákazníkom. Na záver si už len treba uvedomiť, že vaša konkurencia nielenže má webovú stránku, ale jej výhody využíva naplno. Vždy aktuálnym a originálnym obsahom sa totiž snaží vybudovať tú najsilnejšiu značku na trhu. A takouto online cestou sa jej to aj darí!