Prijímanie správ z elektronickej schránky si vieš nastaviť aj sám! Ako?

Prijímanie správ z elektronickej schránky si vieš nastaviť aj sám! Ako?
28. júna 2017 Ján Bača

Čím ďalej, tým viac ľudí vlastní eOP, teda elektronický občiansky preukaz. Kvôli množstve elektronických schránok bude počet užívateľov prelomového systému najdôležitejšieho preukazu vo vašej peňaženke neustále pribúdať. Keďže ale ešte stále ide o neobrúsenú novinku, užívatelia trpia nedostatkom informácií. Ukážeme vám, ako dokážete jeden zo základných podsystémov poľahky prekabátiť a hlavne ušetriť.

Načo platiť?

Vzhľadom na to, že v poslednom období sa mnohí začali zaoberať službou eOP prihlasovania sa do portálu slovensko.sk, sme sa rozhodli pripraviť jednoduchý návod s pár krokmi, ktorými si na mieru nastavíte svojho email klienta pre prijímanie všetkých správ. Samozrejme bez jediného centu, ktorý by ste museli zaplatiť nejakej externej firme. Lákavé, že?

Iba pre užívateľov eOP!

Poďme ale pekne po poriadku. Na začiatku si je totiž potrebné vysvetliť skratky, ktorým možno nie všetci na 100% rozumejú. Začnime teda eOP, ktorý sa inak označuje aj eID, čo znamená elektronická identifikačná karta. Základom je, že údaje v tejto karte môžu slúžiť na preukazovanie identity v elektronickom styku rovnocenne s tým, ako keď sa ňou preukážete fyzicky. Viac TU!

Ďalej si je potrebné ozrejmiť Protokol POP3 a IMAP. Bez týchto dvoch systémov sa pri získavaní emailových správ nezaobídete. Protokol POP3 správy zo servera sťahuje. Preto po otvorení e-mailu na jednom zariadení nie je možné si ho prečítať na ďalšom zariadení.

Protokol IMAP je lepšou a odporúčanou voľbou ak potrebujete prijímať e-maily na viacerých zariadeniach ako notebook, stolný počítač, mobil či tablet. E-maily sa po prijatí zariadením nezmažú a ostávajú na servery dostupné aj iným zariadeniam. Protokol IMAP tiež dokáže odosielať informácie o celkových stavoch správy. (zdroj: websupport.sk)

Stačí pár klikov

Poďme už konečne k veci a pozrite si krátky videonávod, vďaka ktorému si pohodlne nastavíte príjem všetkých emailov pomocou spomínaných protokolov:

Nastavenia pre Outlook

Ak by mal niekto náhodou problém s videom, resp. to pomocou neho dostatočne nepochopil, ? pripravili sme si pre vás návod aj v textovo-grafickej podobe. Tak nech sa páči! Používateľ si môže nastaviť sťahovanie hlavičiek do svojho emailového klienta prostredníctvom protokolu IMAP alebo POP3 v záložke „Nastavenia IMAP/POP3“:

Po zakliknutí povolenia prístupu sa vygeneruje heslo, ktoré sa v budúcnosti nebude dať zobraziť, preto je potrebné si ho uchovať. Vygenerovanie nového hesla sa vykoná deaktivovaním a opätovným aktivovaním povolenia prístupu IMAP/POP3.

Na záver sa patrí už len popriať veľa potrebných emailov vo vašej schránke a čo možno najmenej spamov.