Všetci, čo majú nejakú webovú stránku a aj s ňou niečo zamýšľajú, ju jednoducho musia sledovať. Samozrejme, nemáme na mysli hrdé prezeranie si podstránok. Zaujímať by vás mala skôr základná analýza a vyhodnocovanie dát či hodnôt. Kde začať?
Klik sem, klik tam
To teraz nemáme na mysli niektorých mladých jedincov, ktorí musia (chcú) denne odkliknúť ∞ reklám, aby si zarobili pár šupiek. Skôr sa zaujímame o užívateľov vašej webky, ktorí odklikávajú podstránky štandardným spôsobom.
Ku veľmi atraktívnym úkonom sa už dlhšie zaraďujú prekliky na súbory či odkazy. Ak totiž na webe máte informácie, ktoré môžu návštevníkovi pomôcť, poradiť, prípadne zľahčiť určitú životnú situáciu, ideálnym riešením je tieto informácie umiestniť do súboru, ktorý je možné následne stiahnuť. Patrí sem napríklad technický list, infografika, šablona. Formáty týchto súborov môžu byť rôzne (PDF, DOC, XLS atď.) V pokročilejšom meraní dokážete pomocou GTM priradiť k tejto akcií aj konverzný kód a sledovať počet dokončených cieľov v Google Analytics.
Opäť je prístavom Facebook
Ak je na vašej stránke zverejnený email, je ideálne sledovať, koľko užívateľov malo záujem o kontakt vašej spoločnosti prostredníctvom tohto komunikačného kanálu. Pamätajte, že keď sa užívateľ rozhodne práve pre kontakt emailom, ponuka informácií na webe ho zaujala natoľko, že vykonal nesmierne dôležitý „prvý krok“. Tento krok je hlavne pre vás a váš úspech hnacím motorom.
V dnešnom svete sociálnych sietí nemôžeme opomenúť ani tento „smer“. Ak užívateľ odchádza zo stránky napríklad na vašu Facebookovú stránku, kde vás začne sledovať, neznamená to hneď, že z vašej stránky odchádza a už sa tam nikdy nevráti. Ak sa aktívne venujete budovaniu povedomia značky na sociálnych sieťach ako Instagram a Facebook, zákazník tento obsah vždy registruje. Aj keď len na zlomok sekundy, vidí vás! Ostáva tak v kruhu pôsobnosti vašej značky.
Toto je síce krátky súhrn základných údajov, ktoré je vhodné pri úvodnej analýze novo vytvorenej webovej stránky začať sledovať, no o to efektívnejší. Existuje mnoho komplexných návodov a postupov ako na stránkach sledovať pokročilejšie metriky a hodnoty. Keď potrebujete poradiť v rámci správ online kampaní na sociálnych sieťach, vieme vám samozrejme pomôcť u nás v bajane. Neváhajte nás kontaktovať SEM!
Prečo vlastne sledovať a merať?
Ak sledujete a zaznamenávate hodnoty dát, dokážete vyhodnocovať rôzne online aktivity návštevníkov. Okrem toho viete sledovať aktivitu počas rôznych časových intervalov napríklad počas dňa, týždňa alebo mesiaca v danom kalendárnom roku. Ďalej môžete podrobne sledovať, na ktorých podstránkach bola konkrétna aktivita vykonávaná.
Dáta, ktoré získate, veľmi užitočne pomáhajú pri ďalšom plánovaní. Hlavne pri reklamnej kampani v rámci systému Google AdWords, alebo na Facebooku. Získané dáta vám tak môžu výrazne odhaliť podrobné informácie o vašich návštevníkoch, pričom na základe ich spracovania dokážete správne cieliť komunikovaný obsah.
Zdroj: pizzaseo.com